Proiectul transfrontalier România– Serbia, intitulat ”Repararea infrastructurii de navigație pe canalul Bega” se apropie de final, transmite Administrația Bazinală de Ape Banat Timișoara. Obiectivul proiectului constă în amenajarea canalului Bega, pentru ca acesta să redevină navigabil între cele două țări și, astfel, să se deschidă drumul către Viena și Amsterdam, așa cum era în urmă cu 50-60 de ani.
Nodul hidrotehnic de la Sânmihaiu Român, vizat în proiect este reabilitat în totalitate. În momentul de față, Apele Române Banat pregătesc procedura de realizare a recepției lucrărilor. Finanțarea este una europeană, iar partea română beneficiază de aproape 7 milioane de euro.
Prima menţionare a unui port în Timişoara este făcută în jurul anului 1752 – portul Timişoara, din Iosefin. Anual se transporta pe Bega o cantitate impresionantă de mărfuri, unele produse agricole ajungeau până la Budapesta, Viena şi pe canalele Rin și Rhone, ajungând astfel până în Amsterdam.

Cu vaporul pe Bega, destinația: Viena
Dată
DISTRIBUIE
PET-CT – Cum detectăm bolile invizibile? – Rețeta Compensată
iulie 16, 2025
Diagnosticul cancerului implică numeroase teste de laborator și investigații specifice, care permit identificarea cu certitudine a unei afecțiuni oncologice. Există numeroase tipuri de tumori maligne, ...
Amenzi mari pentru abandonul deșeurilor în Timișoara – VoxQub
iulie 16, 2025
Poliția Locală Timișoara a aplicat în ultimele cinci luni sancțiuni în valoare totală de aproape 1,5 milioane de lei pentru abandonarea deșeurilor, predarea acestora unor ...
Campanie națională împotriva muncii la negru – VoxQub
iulie 16, 2025
Autoritățile au lansat o campanie națională pentru combaterea muncii nedeclarate, implicând peste 1.000 de inspectori de muncă care efectuează controale simultane în toate județele.
Ținta pentru împăduriri din PNRR scade la 20.000 hectare – VoxQub
iulie 16, 2025
România a redus cu aproape 25% ținta pentru suprafețele împădurite prin PNRR, de la 26.500 la 20.000 de hectare, din cauza întârzierilor și problemelor administrative.