Parlamentul European a votat o propunere legislativă prin care se dorește limitarea practicilor invazive ale marilor companii, în condițiile în care acestea colectează date cu caracter personal pentru a li se prezenta internauților reclame „țintite”, adaptate preferințelor lor. 530 de parlamentari europeni au fost de-acord cu această propunere, 78 au votat împotrivă, iar 80 au absentat de la ședința în cadrul căreia a fost dezbătută această propunere. Platformele precum Google, Amazon sau Meta nu vor mai putea colecta date despre rasa, religia sau orientarea sexuală a utilizatorilor, astfel încât să le prezinte acestora reclame țintite. În plus, dacă noua lege trece de Consiliul European, este prevăzut ca rețelele de socializare și site-urile vizate să îndepărteze reclamele false și produsele contrafăcute. Legea conține un amendament care îi protejează și pe minori. Companiilor nu le va mai fi permis să colecteze date despre aceștia. Sunt prevăzute și sancțiuni pentru companiile care încalcă regulile. Acestea pot ajunge până la 6% din cifra de afaceri. Pentru ca legea să intre în vigoare este necesară aprobarea Consiliului European. Negocierile încep în 31 ianuarie.

Limitarea reclamelor țintite
Dată
DISTRIBUIE
Gara de Nord, o responsabilitatea comună – MozaiQub
august 18, 2025
Relația dintre cetățeni și autoritățile publice este testată în mod direct atunci când apar probleme care afectează viața cotidiană în mediul urban — fie că ...
România va avea centru de protecție cibernetică pentru energie – VoxQub
august 18, 2025
România va înființa un centru special care să se ocupe cu protejarea sistemului energetic de atacuri cibernetice. Noul Centru de Răspuns la Incidente de Securitate ...
Programul pentru sobe eficiente riscă să nu mai pornească în 2025 – VoxQub
august 18, 2025
Programul de sprijin pentru micile gospodării din mediul rural, cunoscut neoficial ca „Rabla pentru sobe”, riscă să fie amânat sau chiar anulat în 2025. Lansarea ...