Peste 2,2 milioane de facturi care nu cuprindeau compensarea şi plafonarea de la 1 noiembrie, au fost stornate, urmând ca un număr egal de noi facturi recalculate să fie emise, conform unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Comisarii ANPC au finalizat 94 de acţiuni de control, în întreaga ţară, alte 100 aflându-se în curs de derulare, şi au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii şi măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.
ANPC a constatat şi nerespectarea termenului de răspuns la solicitările de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică şi gaze naturale, punând consumatorii în situaţia de a nu cunoaşte statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.
Verificările vor continua până pe data de 31 martie 2022.
Controale ANPC
Dată
- 20.01.22
DISTRIBUIE
Stingătorul de incendii – ştim sau nu să îl folosim? – MozaiQUB
aprilie 19, 2024
Stingătoarele de incendii ne pot salva viaţa în multe cazuri şi este bine să le avem la îndemână în momentul în care ne aflăm într-o ...
Modificări pentru profesorii corectori – VoxQub
aprilie 19, 2024
Profesorii corectori de la Evaluarea Națională și examenul național de Bacalaureat 2024 vor fi în centre de examen, nu vor mai putea evalua lucrările elevilor ...
Generația Z, mai mult decât niște stereotipuri – VoxQub
aprilie 19, 2024
Când vorbim despre Generația Z, gândurile noastre se îndreaptă spre o serie de preocupări și stereotipuri legate de tinerii din ziua de azi. Smartphone-urile, rețelele ...