Peste 2,2 milioane de facturi care nu cuprindeau compensarea şi plafonarea de la 1 noiembrie, au fost stornate, urmând ca un număr egal de noi facturi recalculate să fie emise, conform unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Comisarii ANPC au finalizat 94 de acţiuni de control, în întreaga ţară, alte 100 aflându-se în curs de derulare, şi au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii şi măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.
ANPC a constatat şi nerespectarea termenului de răspuns la solicitările de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică şi gaze naturale, punând consumatorii în situaţia de a nu cunoaşte statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.
Verificările vor continua până pe data de 31 martie 2022.
Controale ANPC
Dată
DISTRIBUIE
Respectul la români – de la informare la dezinformare – QubArena
noiembrie 17, 2025
Dispariția respectului față de adevăr are consecințe grave pentru toți mai devreme sau mai târziu. În ediția de astăzi a emisiunii QubArena vorbesc despre informare ...
Gusturi vechi și povești noi în Banat – MozaiQub
noiembrie 17, 2025
Proiectul „Sarmale, oale și taclale” readuce în prim-plan tradițiile culinare din Banat, combinând poveștile din bucătăriile de acasă cu reinterpretări moderne ale rețetelor clasice. La ...
Platforma REGES-ONLINE avansează lent în Timiș – VoxQub
noiembrie 17, 2025
Trecerea angajatorilor din Timiș la platforma digitală REGES-ONLINE înaintează greu, deși sistemul va deveni obligatoriu până la finalul anului 2025.



