Italia a adoptat noi măsuri menite să frâneze răpândirea virusului SARS-COV-2 odată cu introducerea „super-certificatului verde” care restricţionează şi mai mult activităţile persoanelor nevaccinate.
Certificatul verde era deja obligatoriu în autobuz, metrou şi la târgurile de Crăciun. Noul certificat eliberat cetăţenilor italieni vaccinaţi cu schemă completă şi celor care au trecut prin boală, va fi necesar pentru a putea intra în baruri, restaurante, cinematografe, teatre şi discoteci, precum şi pentru a putea participa la evenimente sportive şi la ceremonii publice până la 15 ianuarie.
Ministerul Sănătăţii din Italia a lansat o aplicaţie ce permite verificarea validităţii “super-certificatului verde”, aşa cum este numit acesta, şi care va avea o valabilitate de nouă luni după ultima doză de vaccin şi de şase luni pentru cei care s-au vindecat de COVID-19.
În schimb, certificatul verde clasic, care se poate obţine şi în baza unui test antigen negativ, va fi obligatoriu, în continuare, pentru a putea merge la muncă sau pentru accesul în zonele comerciale.

Noi măsuri în Italia
Dată
DISTRIBUIE
Profesorii cu norme incomplete, repartizați între 20 și 22 august – VoxQub
august 19, 2025
Profesorii care nu și-au putut completa norma didactică pentru anul școlar 2025–2026 sau care sunt afectați de restrângeri de activitate participă la ședințele de repartizare ...
Plata pe hectar pentru fermieri crește în 2028 – VoxQub
august 19, 2025
Plata APIA va crește semnificativ în 2028, în contextul noii Politici Agricole Comune (PAC). Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură va acorda fermierilor o ...
Firmele-fantomă sub lupa autorităților – VoxQub
august 19, 2025
România se confruntă cu o problemă serioasă: sute de mii de firme inactive blochează piața și afectează mediul de afaceri real. Aceste companii, care adesea ...
Promovabilitatea la Bacalaureat în toamnă, la cel mai scăzut nivel din ultimii ani – VoxQub
august 19, 2025
Sesiunea de toamnă a examenului de Bacalaureat din 2025 a înregistrat cea mai mică rată de promovare din ultimii șapte ani. Doar aproximativ 23% dintre ...