Parlamentul European a votat o propunere legislativă prin care se dorește limitarea practicilor invazive ale marilor companii, în condițiile în care acestea colectează date cu caracter personal pentru a li se prezenta internauților reclame „țintite”, adaptate preferințelor lor. 530 de parlamentari europeni au fost de-acord cu această propunere, 78 au votat împotrivă, iar 80 au absentat de la ședința în cadrul căreia a fost dezbătută această propunere. Platformele precum Google, Amazon sau Meta nu vor mai putea colecta date despre rasa, religia sau orientarea sexuală a utilizatorilor, astfel încât să le prezinte acestora reclame țintite. În plus, dacă noua lege trece de Consiliul European, este prevăzut ca rețelele de socializare și site-urile vizate să îndepărteze reclamele false și produsele contrafăcute. Legea conține un amendament care îi protejează și pe minori. Companiilor nu le va mai fi permis să colecteze date despre aceștia. Sunt prevăzute și sancțiuni pentru companiile care încalcă regulile. Acestea pot ajunge până la 6% din cifra de afaceri. Pentru ca legea să intre în vigoare este necesară aprobarea Consiliului European. Negocierile încep în 31 ianuarie.

Limitarea reclamelor țintite
Dată
DISTRIBUIE
Fermierii riscă pierderea subvențiilor APIA – VoxQub
august 19, 2025
Fermierii care au solicitat subvenții pe suprafață în acest an sunt verificați la nivel național de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, în cadrul ...
Silvicultorii anunță un nou protest față de reorganizarea Romsilva – VoxQub
august 19, 2025
Federația sindicatelor din silvicultură a anunțat un nou protest în fața Ministerului Mediului, nemulțumită de proiectul de reorganizare a Regiei Naționale a Pădurilor. Acțiunea va ...
Tăieri de salarii și restructurare la instituții-cheie din energie, finanțe și telecom – VoxQub
august 19, 2025
Guvernul propune o reformă majoră în structura de personal și salarizarea din trei instituții publice considerate esențiale pentru reglementarea piețelor din România: ASF, ANRE și ...