Sute de mii de elevi nu pot participa la orele online nici acum în al doilea an școlar, din pandemie. Sunt aproape un sfert de milion cei care nu au dispozitive, deși Ministerul Educației a împărțit tot atâtea tablete.
Când au făcut necesarul, autoritățile au numărat toate aparatele mobile din gospodării, inclusiv telefoanele părinților fără să ia în calcul faptul că aceștia nu le lasă acasă când pleacă la serviciu sau că nu se pot conecta la platformele online. Alți 200 mii elevi nu au acces la internet. În necesarul de tablete transmis de Ministerului Educației la începutul pandemiei, nu au intrat toţi copiii fără dispozitive. Conform procedurilor stabilite de minister și inspectoratele școlare, dacă în familie era un telefon, se consideră că elevul poate participa la ore. Școala online accentuează decalajul între cei care au resurse şi familiile care nu au aceste posibilităţi. La începutul pandemiei, inspectoratele din ţară au achiziţionat şi distribuit 250 de mii de tablete, însă în realitate, nevoia era aproape dublă.

Sute de mii de elevi nu pot participa la orele online
Dată
DISTRIBUIE
Călătoria cunoașterii rătăcită între paginile manualelor – MozaiQub
mai 7, 2025
Manualele școlare din România reprezintă un obstacol major în educație din cauza structurii haotice și a formulărilor ambigue. În loc să ajute elevii să înțeleagă ...
Mocănița din Vâlcea ar putea deveni traseu turistic – VoxQub
mai 7, 2025
O fostă cale ferată industrială din Vâlcea, pe care circula mocănița ce transporta calcar între Costești și Râmnicu Vâlcea, ar putea fi transformată într-o atracție ...
Se pregătește documentația pentru noua centură a Aradului – VoxQub
mai 7, 2025
A fost semnat parteneriatul pentru realizarea centurii de Nord-Est a municipiului Arad, între administrația județeană și compania de drumuri.
Militarii nu primesc compensații pentru case construite – VoxQub
mai 7, 2025
Cadrele militare care obțin un credit ipotecar pentru a construi o locuință nu pot beneficia de compensația lunară pentru chirie, potrivit unei decizii a Înaltei ...